3 redenen waarom je nog te weinig klanten hebt
arrow_drop_up arrow_drop_down
23 januari 2019 

3 redenen waarom je nog te weinig klanten hebt

Je hebt veel plezier je massage opleidingen gevolgd en staat te trappelen om het in praktijk te brengen. Je hebt zelf een eigen ruimte ingericht. En af en toe heb je ook klanten. Super leuk!

Maar ja je wilt gewoon meer mensen helpen, en timmert daarvoor al enige tijd aan de weg.
Toch lukt het niet om je agenda voller te krijgen. Balen. Want waar ligt dat nu aan?

Laat ik je op weg helpen; want meestal ligt het aan één van de volgend dingen óf een combinatie daarvan.

  1.       Je bent niet concreet genoeg over jouw aanbod

Vaak zie ik in het aanbod van veel masseurs hele mooie woorden voorbij komen, die een fijn gevoel geven als je het leest, maar waar mensen niet de telefoon van op gaan pakken en jou gaan bellen. Ze zijn te algemeen, raken niet echt de kern van waar jij als klant naar op zoek bent. En in het ergste geval zijn ze ook bijna een kopie van wat andere masseurs op hun website en social media vertellen.

En tja, als er dan veel concurrentie op de loer ligt, dan kun je maar beter heel concreet aangeven waarin jij je onderscheidt. En nee, dat is geen opscheppen :).

Daarnaast moet je heel helder zijn over de waarde van jouw dienst of behandeling. En vooral aangeven wat je oplost en wat het de klant oplevert. Vreemd genoeg slaan we dat vaak over in de zorg. ‘Dat is toch logisch’ of ‘dat weten mensen toch wel’ denken veel zorgondernemers dan. Of ‘over het resultaat kan ik toch niets beloven?’  Maar onthoud alsjeblieft dit: niets is logisch en lang niet iedereen weet wat jij doet. Wat jouw behandelingen opleveren of wat jij voor mensen kunt betekenen. Wees dus glashelder en zo concreet mogelijk. Verkoop jouw resultaat niet je behandeling of methodiek.

  1.   Je hebt geen duidelijke doelgroep of niche gekozen

Ai, altijd een gevoelig onderwerp. Maar als je geen keuze maakt, is het gewoon heel moeilijk om mensen écht te raken. Het bepaalt namelijk voor een belangrijk deel jouw marketing. Van de kleuren en het design van jouw website, jouw teksten, de foto’s die je gebruikt en de voorbeelden die je geeft. Daarnaast scheelt het je heel veel werk. Want je weet waar je jouw specifieke doelgroep kunt vinden en daardoor hoef je dus niet overal aanwezig te zijn. En als je reviews krijgt van jouw klanten, dan herkennen gelijkgestemden zich daar direct in. Ze zien jou dan als degene waar zij ook naar toe moeten gaan. De expert. Als je een keuze maakt, trek je veel makkelijker de juiste cliënten aan. Alles valt gewoon beter én logischer in elkaar.

  1.   Je bent te weinig zichtbaar

Als ondernemer én met jouw concrete aanbod. Mensen zien tegenwoordig zoveel voorbij komen, dat ook jij echt wel vaker in beeld mag komen. Want eerst moeten mensen jou gaan herkennen en een goed gevoel bij jou krijgen. Dat gebeurt niet in één keer. Dan moet je dus continu en consistent zichtbaar blijven. Want ze moeten ook aan jou denken op hét moment dat ze je nodig hebben. En dan nog… zullen ze twijfelen, uitstellen en soms gewoon wachten met contact opnemen. Jij kunt hen dan helpen om die stap wel te nemen. Door gewoon zichtbaar te zijn met jouw aanbod. Geregeld in beeld komen op verschillende manieren.

Want wist je dat mensen, die eigenlijk van binnen allang weten dat ze iets met jou willen, pas de stap daadwerkelijk nemen nadat ze jou minimaal 5 x met een aanbod voorbij hebben zien komen? Werk aan de winkel dus. Want met deze wetenschap, snap je natuurlijk allang dat je het niet gaat reden met één Facebookpost per week, folders in de brievenbus en één netwerkbijeenkomst per kwartaal. Een goed doordachte zorgmarketingstrategie is onontbeerlijk om de loop er goed in te krijgen.

Wil jij ook meer klanten? Wij kunnen je op weg helpen!

Wil jij ook meer klanten. En gestructureerd werken aan jouw zichtbaarheid? In de training ‘marketingplan voor jouw massagepraktijk’ maak je  in 1 dag een praktisch marketingplan voor jouw massagepraktijk. Tijdens deze training gaan we samen op reis en kijken we door de ogen van jouw klant. Want wie is jouw klant eigenlijk? Waar is hij naar op zoek en hoe kiest hij? Als jij daar op aan kunt sluiten gaat het op een gegeven moment als vanzelf. En trek je die mensen steeds makkelijker aan.

En in de training ‘facebookmarketing voor massagepraktijken’ leer je hoe je Facebook op een goede manier kunt inzetten in jou massagepraktijk. Na deze workshop zit je dus niet meer met je handen in je haar achter je bureau, omdat je het gevoel hebt dat je weer wat moét plaatsen. Maar heb je genoeg ideeën om berichten te maken. Weet je hoe je goed kunt afwisselen met verschillende berichten én kun je ook eenvoudige advertenties maken. Hoe fijn is dat!

Hartelijke groet
Ingrid Beerse
‘Ik help zorgprofessionals met hun marketing en zichtbaarheid zodat zij elke dag plezier beleven aan het ondernemen en een fijn inkomen hebben’.

Reactie plaatsen

Massage Opleidingen

OPLEIDINGEN

Duur: cursusjaar van september tot april/mei

Een goede basis voor iedereen die wil leren masseren! Je kunt bijvoorbeeld een eigen praktijk opstarten. Geen vooropleiding nodig.

Massage cursussen

CURSUSSEN

Duur: maximaal 6 lessen

Wil je je massagetechnieken uitbreiden en/of je huidige kennis verbreden? Volg dan een massagecursus bij ATS massage opleidingen.

Massage workshops

WORKSHOPS

Duur: maximaal 1 lesdag

Een goede basis voor iedereen die wil leren masseren! Je kunt bijvoorbeeld een eigen praktijk opstarten. Geen vooropleiding nodig.

Koekje erbij?