Je hebt al enige tijd een massagepraktijk. Of je bent net gestart. Cliënten die komen zijn hartstikke enthousiast! Maar ze komen helaas niet vanzelf. Jouw agenda is eigenlijk nog veel te leeg. Je hebt waarschijnlijk al veel tijd en energie gestoken in jouw opleiding. Daarnaast heb je al het een en ander gedaan: je website staat online, je bent al wat actief op Facebook, hebt flyers gemaakt etc. Kortom alles orde. En terecht, want kwaliteit is belangrijk! Het is immers mensenwerk.
Of je moet juist nog starten, weet niet waar je beginnen moet. Of wat slimme keuzes zijn.
Maar heb je in de opleidingen ook geleerd hoe je cliënten moet aantrekken, wat zorgmarketing en ondernemen inhoudt? En hoe je ook op andere manieren dan per uur of per behandeling kunt werken? Ondernemen is namelijk ook een vak. Naast je vak als zorgverlener. En misschien verklaart dat ook waarom jij nu wel eens het gevoel hebt dat je in een soort vicieuze cirkel bent beland. Je doet en probeert veel uit, maar het lukt nét niet. En daar kun je het vervolgens heel druk mee hebben. Maar het levert geen of niet genoeg geld op.
Vreemd eigenlijk dat ze je dat niet vertelde tijdens al die opleidingen. En helaas zijn er ook weinig opleidingen die gericht zijn op ondernemen in de zorg. Want bij gemiddelde marketing en ondernemersopleidingen zal je vaak denken ‘dat past net niet bij mij‘ of ‘dat is te commercieel‘.
Regelmatig horen we van onze cursisten dat zij graag een eigen praktijk willen opstarten. Of al bezig zijn maar er nog niet voldoende van kunnen leven. Wij helpen je ook daar graag mee. Daarom zijn wij in contact gekomen met Ingrid Beerse. Zij heeft als één van de weinige in Nederland workshops en trainingen ontwikkeld, speciaal gericht op praktijkhouders in de zorg.